Na NRC verdwijnt ook De Telegraaf uit Blendle Premium

Na NRC verdwijnt ook De Telegraaf uit Blendle Premium

Mediahuis, sinds kort eigenaar De Telegraaf, is geen fan van Blendle Premium. Dat was al bekend nadat het Belgische uitgeefconcern ook NRC Handelsblad, niet lang na diens overname, uit Blendle had teruggetrokken..


De Telegraaf komt in 2018 met een magazine voor 50+

De Telegraaf komt in 2018 met een magazine voor 50+

JEU Magazine, zo gaat het nieuwe tijdschrift heten. En "de levenslustige 50-plusser" wordt de doelgroep. Dat wil zeggen de levenslustige 50-plusser mét een abonnement op De Telegraaf. Want het nieuwe glossy magazine zal aan abonnees bij de krant worden verstuurd. Net als Vrouw.


JAN Magazine komt met JANtje.

JAN Magazine komt met JANtje.

31 Augustus ligt de nieuwe special van JAN Magazine, JANtje, in de winkels. JANtje is een extra glossy voor een belangrijk deel van de lezeressen van JAN; moeders met kinderen in de leeftijd van 0 tot 12 jaar.


Saar Magazine binnenkort ook gewoon in de bus.

Saar Magazine binnenkort ook gewoon in de bus.

En dat is eigenlijk wel zo logisch. Want Saar Magazine richt zich op vrouwen die de 50 zijn gepasseerd maar "nog lang niet dood zijn". Juist deze doelgroep kent nog het plezier van met een mooie glossy op de bank zitten met een kopje koffie of (iets later) een glas wijn.


Donald Duck helpt school in Rotterdam om taalachterstand te verkleinen

Donald Duck helpt school in Rotterdam om taalachterstand te verkleinen

Kinderen van groep 3 tot en met 8 op de Da Costaschool in Rotterdam ontvangen een jaarabonnement op Donald Duck Weekblad of op Donald Duck Junior. Hiermee hoopt de school en de gemeente de taalachterstand van veel kinderen te verkleinen.


Tina viert haar 50ste verjaardag. Gefeliciteerd!

Tina viert haar 50ste verjaardag. Gefeliciteerd!

In juni 1967 zag de eerste Tina het levenslicht. Hét tijdschrift voor Nederlandse meisjes viert dus dit jaar haar 50ste verjaardag!


Het lifestyle magazine van De Telegraaf heet VRIJ

Het lifestyle magazine van De Telegraaf heet VRIJ

Het nieuwe lifestyle magazine van De Telegraaf heet VRIJ. Het ongveeer 80 pagina's tellende magazine richt zich op de 30-plusser " op zoek naar ontspanning, duiding en achtergrondinformatie met positieve, adviserende en inspirerende verhalen".


Motor Magazine stopt na 104 jaar

Motor Magazine stopt na 104 jaar

Na 104 (!) jaar kan Motor Magazine het niet langer bolwerken. Tijdschriften hebben het al jaren lastig door de opkomst van internet en de crisis. En dan met name mannen magazines. En binnen deze groep in het bijzonder tijdschriften over "hardware". Zoals computers, horloges, autos en ... motoren. Motor Magazine zat in de hoek waar de klappen vallen.


Fashionista wordt Fashionchick Girls

Fashionista wordt Fashionchick Girls

Of... "Fashionista verdwijnt. En Fashionchick krijgt een eigen blad." Hoe je er ook naar kijkt. Het lijkt een goed idee van het oogpunt van de uitgever.


Uitleg over mobiele abonnementen

Wie op zoek is naar een nieuw mobiel abonnement, kan kiezen uit verschillende soorten mobiele abonnementen. Maar welk abonnement is het voordeligst en onder welke omstandigheden? Kun je beter voor een sim only abonnement kiezen, of voor een abonnement met toestel? De voors en tegens op een rijtje.


Vrij Nederland is nu een maandblad.

Vrij Nederland is nu een maandblad.

Lang verzet van de redactie heeft niet kunnen voorkomen dat Vrij Nederland toch een maandblad is geworden. En dat is niet het enige dat verandert. Vrij Nederland kiest nu duidelijk voor de verdieping. Daarnaast omarmt het meer dan voorheen de interactie via internet. Vrij Nederland moet online uitgroeien tot een platform voor discussie - en dan bij voorkeur van het meer verheven soort.


NRC wordt 1 krant. In de middag. In de avond. En online.

NRC wordt 1 krant. In de middag. In de avond. En online.

Volgend jaar wil NRC nog slimmer gaan uitgeven. "De printedities van NRC Handelsblad en nrc.next worden één."


De nieuwe Nieuwe Revu is strakker en dikker

En meer optimistisch. Hoofdredacteur Jonathan Ursem wil vasthouden aan de formule die de Nieuwe Revu haar reputatie hebben gegeven: vaak schokkende verhalen over misdaad, onderwereld en oorlog. Met niets verhullende fotografie. En populair taalgebruik. Maar dan moderner en, uhhh, vrolijker.


De zaterdagkrant als opinieblad

De zaterdagkrant als opinieblad

Het gaat slecht met de Nederlandse dagbladen. Maar ze hebben een zieltje teruggewonnen. Na meer dan 15 jaar ben ik weer abonnee. Van het NRC. Let wel: alleen op zaterdag.


LINDA.tv weet de ogen op zich gericht

LINDA.tv weet de ogen op zich gericht

Het magazine (of beter gezegd "het merk") LINDA krijgt een eigen online tv-kanaal: LINDA.tv. Via de website en de speciale apps voor Apple en Android kun je nu dagelijks bekijken wat LINDA vindt dat je moet zien.


Regionaal dagblad als gemeentelijke waakhond

Regionaal dagblad als gemeentelijke waakhond

Uit een onderzoek ingesteld door het Stimuleringsfonds voor de Pers naar de kwaliteit van regionaal nieuws is gebleken dat deze online nog veel te wensen overlaat. Zeker bij grotere gemeenten geven de regionale dagbladen nog altijd de meeste informatie het reilen en zeilen van gemeentes en gemeentebestuurders.


Tijdschriften populair onder kinderen van 6 tot 12

Tijdschriften populair onder kinderen van 6 tot 12

Volgens het Nationaal Onderzoek Multimedia lezen kinderen van 6 t/m 12 jaar nog altijd regelmatig een tijdschrift. Maar liefst 94% bladert regelmatig door een magazine. En uit vrije wil - hoewel dat meer een aanname van onze kant is op basis van de tijdschriften die het meest worden genoemd door de kinderen.


Nieuwe vormgeving voor NRC

Nieuwe vormgeving voor NRC

Het is NRC heeft een nieuwe vormgeving. En hoewel je mogelijk zou denken dat vormgeving bij kranten minder belangrijk is dan bij tijdschriften is dat zeker niet het geval. Het doel is anders. Maar de elementen en het belang zijn dezelfde.