VMN media neemt Bouwkennis over
VMN media groeit verder in NL dankzij de overname van BouwKennis; een toonaangevend kennisplatform binnen de bouw.

© Photo by Josue Isai Ramos Figueroa
VMN media neemt BouwKennis officieel over. Per 1 september is de overname een feit. BouwKennis, opgericht in 2002, is een sterk kennisplatform binnen de bouw. Het bedrijf ondersteunt vooral leveranciers met data en inzichten voor hun commerciële en marketingstrategie.
Gerichte groei dankzij data en analytics
Deze overname past perfect bij het groeiplan van VMN media. Het bedrijf wil verder uitbreiden op het gebied van data-analyse in de bouw. Dat doet het zowel via eigen initiatieven als overnames. De toevoeging van BouwKennis geeft hier stevig invulling aan.
Bouwkennis blijft zelfstandig binnen VMN
BouwKennis blijft voorlopig als eigen merk opereren. Maar er komt nauwe samenwerking met VMN Data en titels als Cobouw. De komende jaren wordt er hard gewerkt om de BouwKennis-producten verder uit te bouwen, vooral op het gebied van data-analyse. VMN zet daarbij haar brede bereik in via vakbladen als Cobouw, Vastgoedmarkt, Installatie Journaal, de Architect en Gawalo. Ook evenementen als PROVADA worden ingezet om het bereik te vergroten.
Het volledige team van BouwKennis gaat mee met de overname. Onderzoekspartner USP Marketing Consultancy blijft gewoon de motor achter de BouwKennis-data. VMN en USP hebben een overeenkomst gesloten voor tien jaar om de continuïteit van de onderzoeksproducten te waarborgen.
Jan-Paul Schop, CEO USP Marketing Consultancy en oprichter BouwKennis:
“Ik ben als oprichter van BouwKennis trots hoe BouwKennis zich de afgelopen 2 decennia heeft ontwikkeld tot toonaangevend kennisinstituut voor veel partijen in de bouw- en installatieketen. Voor de volgende fase van BouwKennis heb ik de overtuiging dat VMN Media de perfecte eigenaar voor BouwKennis is waardoor ik besloten heb BouwKennis te verkopen en mezelf volledig te richten op de verdere groei van USP Marketing Consultancy.”
Bart Wassink, Director VMN Data:
“Wij zijn zeer verheugd en trots dat we BouwKennis kunnen toevoegen aan ons portfolio. Met VMN Data zullen we de komende jaren meerdere nieuwe producten in de markt zetten en de inzichten en expertise van het BouwKennis-team gaat ons helpen om dit sneller en beter te kunnen doen. Tevens kunnen wij de BouwKennis-producten verder uitbreiden met onze data-inzichten.”