Magazines vergroten digitaal bereik
Het aantal tijdschriften dat worden gedrukt op papier is al 3 jaar stabiel. Uitgevers weten lezers echter steeds beter digitaal te bereiken.
Het aantal tijdschriften dat worden gedrukt op papier is al 3 jaar stabiel. Uitgevers weten lezers echter steeds beter digitaal te bereiken. In de meeste gevallen zijn dit wel abonnees, die het magazine zowel op papier en digitaal lezen. Maar toch. Kennelijk wordt er digitaal iets goed gedaan.
Ruim 80% van de Nederlanders van 13 jaar en ouder lees een of meer (papieren) tijdschriften. De Top 5 is al jaren redelijk bestendig met de ANWB Kampioen (4,8 miljoen), Libelle (1,6 miljoen), Donald Duck (1,4 miljoen), LINDA. (1,2 miljoen) en Vrouw (1,1 miljoen).
Stijging digitaal
Uit onderzoek blijkt dat het "digitaal bereik" van magazines het afgelopen jaar met 5% is gestegen.Zo'n 5,7 miljoen mensen lezen wel eens een digitaal magazine. Dat is 40% van de Nederlandse bevolking van 13 jaar en ouder. De Top-5 bestaat hier uit Beleggers Belangen (59%), De Verwondering (53%), New Scientist (52%), Radar+ (47%) en TotaalTV (47%).
Op papier én digitaal
Zogenaamd &crossmediaal& (dus in print en digitaal) bereiken de uitgevers van magazine 13,4 miljoen mensen. Ofwel 93% van de Nederlanders van 13 jaar en ouder. Daarnaast is vastgesteld dat Nederlanders gemiddeld 9 verschillende magazinemerken in print danwel digitaal leest.
Titel | Periode | Prijs | Korting | |
---|---|---|---|---|
Beleggers Belangen | 3 maanden | €22,00 p/m | 35% | Bestel |
Beleggers Belangen | 6 maanden | €21,00 p/m | 39% | Bestel |
Beleggers Belangen | 1 jaar | €20,00 p/m | 41% | Bestel |
Beleggers Belangen | 2 jaar | €18,75 p/m | 45% | Bestel |