NRC wordt 50
Voor haar 50ste verjaardag komt NRC met een speciale pagina voor abonnees met een aantal (fotografische) hoogtepunten uit haar bestaan.
Op 1 oktober 1970 rolde het eerste exemplaar van het NRC Handelsblad van de drukpers. Als het kindje uit een fusie van de liberale "oerkranten" Algemeen Handelsblad (uit 1828) en De Nieuwe Rotterdamsche Courant (uit 1844) positioneerde het NRC Handelsblad zich als de eerste "kwaliteitskrant" van Nederland.
Abonnement | Periode | Prijs | Korting | |
---|---|---|---|---|
Compleet | 1 jaar | €12,00 p/w | 19% | Bestel |
Compleet | 3 jaar | €11,42 p/w | 23% | Bestel |
Bestel of vergelijk bovenstaande abonnementen met die van andere landelijke kranten.
Dit betekende dat voor het eerst een dagblad zich voornam de lezer te voorzien van eerlijke, objectieve informatie, waarbij iedere situatie zo goed mogelijk van verschillende kanten werd belicht. Zonder vooroordelen en zonder religieuze of politieke agenda. Het oordeel werd aan de lezer overgelaten.
Nu 50 jaar later heeft het NRC "kwaliteitsjournalistiek" nog steeds hoog in het vaandel staan. Dit ziet u ondermeer terug in de uitgebreide achtergronden bij het nieuws. En in katernen als Opinie & Debat en Economie. Maar er is ook veel veranderd. Niet in de laatste plaats als gevolg van internet en digitalisering. Zo leest u bij ieder NRC Handelsblad abonnement de krant ook digitaal en heeft u toegang tot bijzonder mooie apps voor tablet en smartphone.
NRC 50 jaar online (en besloten) feestje
De online revolutie komt ook terug in de speciale verjaardagspagina die het NRC heeft opgezet met "een bloemlezing van 50 jaar NRC". Met verwijzigingen naar artikelen rondom bijzonder momenten en met een mooie bijdrage van de fotoredactie.
Daarnaast is er de mooie tekening 50 jaar NRC in één tekening van Tjarko van der Pol. Een interactieve puzzeltocht met leuke o-ja-momenten.
Helaas is het geen verjaardagsfeestje waarvoor iedereen is uitgenodigd. Links leiden al snel naar scherm met een aanbod voor een abonnement dat nodig is om het artikel te lezen of de foto te zien. Dat maakt het meer een feestje voor abonnees. Dus als u dat bent, veel plezier. Zo niet, dan is het oordeel en de keuze aan u.