Voetbal International Wint Mercur 2024: Magazine Mediamerk van het Jaar
Voetbal International (VI) is tijdens de Mercurs 2024 uitgeroepen tot Magazine Mediamerk van het Jaar. Met innovaties zoals VI PRO en indrukwekkend digitaal bereik bevestigt VI zijn toonaangevende rol in de sportjournalistiek.
Wat zijn de Mercurs?
De Mercurs zijn de meest prestigieuze onderscheiding in de Nederlandse tijdschriftenwereld, is een eerbetoon aan uitmuntendheid, innovatie en creativiteit binnen de uitgeverijsector. Deze jaarlijkse prijsuitreiking, georganiseerd door Magazine Media Associatie (MMA), beloont de beste tijdschriften, journalisten en makers van het afgelopen jaar. De Mercurs zijn een belangrijke graadmeter voor kwaliteit en worden vaak beschouwd als dé erkenning binnen de sector.
VI's Prestatie
VI, al bijna 60 jaar een begrip onder voetballiefhebbers, won de felbegeerde titel in een competitie met gerenommeerde merken als Harper's Bazaar en Miljuschka Magazine. Ernst Keyzer, algemeen directeur van PXR, de uitgever van VI, reageerde trots: We zijn enorm vereerd dat Voetbal International is gekozen als Mediamerk van het Jaar.
Titel | Periode | Prijs | Korting | |
---|---|---|---|---|
Voetbal International | 3 maanden (13 nrs.) | €22,99 p/m | 12% | Bestel |
Voetbal International | 1 jaar | €19,00 p/m | 27% | Bestel |
Voetbal International | 2 jaar | €17,00 p/m | 35% | Bestel |
Voetbal International | 3 jaar | €15,00 p/m | 43% | Bestel |
Digitale Transformatie
VI heeft als eerste magazine in Nederland succesvol de overstap gemaakt naar een digitaal abonnementenmodel, VI PRO. Sinds augustus 2024 heeft VI meer digitale abonnees dan print-abonnees, een belangrijke mijlpaal die de toekomstbestendigheid van het merk bevestigt. Print en digitaal bij elkaar opgeteld, heeft VI nu een bestand van bijna 50.000 abonnees.
Bereik en Innovatie
Tijdens het EK 2024 trok VI maar liefst 5 miljoen unieke bezoekers, goed voor zestig procent van alle Nederlandse voetbalfans. Op social media leverden de 1,24 miljoen volgers indrukwekkende 450 miljoen impressies in de eerste zes maanden van dit jaar. Met nieuwe initiatieven zoals VI Travel, gepersonaliseerde e-maildiensten en evenementen als ‘Oranje Kijken met VI’ blijft VI inzetten op relevante innovatie voor voetballiefhebbers.
Toekomstvisie
Hoofdredacteuren Freek Jansen en Pieter Zwart zijn blij en trots op de eervolle bekroning. Zwart: Het is een grote eer om als Mediamerk van het Jaar te worden erkend.
Jansen voegt daaraan toe: Het voetbal stopt nooit, en wij stoppen ook nooit. VI staat voor kwaliteit en die kwaliteit willen we leveren op de podia waar de lezer of volger ons wil zien.
Met deze erkenning onderstreept VI haar positie als toonaangevend mediamerk in de Nederlandse sportjournalistiek. De combinatie van traditie en innovatie maakt VI tot een voorbeeld voor de sector.