Motor Magazine stopt na 104 jaar
Na 104 (!) jaar kan Motor Magazine het niet langer bolwerken. Motor Magazine zat helaas in de hoek waar de klappen vallen.
Na 104(!) jaar kan Motor Magazine het niet langer bolwerken. Tijdschriften hebben het al jaren lastig door de opkomst van internet en de crisis. En dan met name mannen magazines. En binnen deze groep in het bijzonder tijdschriften over "hardware". Zoals computers, horloges, autos en ... motoren. Motor Magazine zat in de hoek waar de klappen vallen.
MOTOR Magazine begon als "Weekblad Motor": het officiële blad van de Koninklijke Nederlandse Motorrijders Vereniging (KNMV). Later ging MOTOR Magazine zelfstandig verder, als tweewekelijks magazine. Maar tot 2011 was het nog wel de spreekbuis van de KNMV. Toen dit ook ophield ging het aantal lezers (begrijpelijkerwijs) drastisch naar beneden. MOTOR Magazine wisselde diverse keren van eigenaar. Tot het in 2014 bij New Skool Media belandde. En deze uitgever trekt er nu de stekker uit.
Moto73 voor bestaande abonnees
Bestaande abonnees van MOTOR Magazine zullen, volgens een brief van de uitgever, vanaf juli Moto73 ontvangen. Dit tijdschrift wordt door dezelfde uitgever uitgever. Moto73 zal gelijktijdig een flinke "opfrisbeurt". Ook zullen rubrieken uit MOTOR Magazine terugkeren in Moto73.
Titel | Periode | Prijs | Korting | |
---|---|---|---|---|
MOTO73 | 22 nummers | €106,70 | 38% | Bestel |
Heb je vragen over jouw abonnement op MOTOR Magazine? Neem contact op met New Skool Media.
Het laatste nummer van Motor Magazine
Editie 6 in 2017, die half juni bij abonnees in de brievenbus belandt, is het laatste nummer dat verschijnt. Hollands Glorie staat hierin centraal. Met natuurlijk aandacht voor de 104-jarige geschiedenis van MOTOR Magazine en diverse hoogtepunten van de NLse motorwereld, zoals de TT-overwinning van Hans Spaan in 1989. Ook minder bekende hoogtepunten krijgen een plekje in het voetlicht, zoals BSA-Fabriek in Appingedam. (Deze fabriek is inmiddels verhuist, omdat er in Appingedam te veel aardbevingen waren.)
En in een laatste MOTOR overzicht mag Nicky Hayden en al zijn Asser TT-deelnames niet ontbreken. Zijn races komen aan bod in een ruim foto-overzicht.
Tot slot zijn er de laatste rijtesten die van de Honda CBR650F en CB650F, de vernieuwde Suzuki V-Strom 650, de Yamaha MT-10 SP, Suzuki GSX-S750 en Honda X-ADV bijvoorbeeld; het laatste toerismeverhaal; en de laatste column van MOTOR-icoon Joost Overzee.