De Telegraaf komt in 2018 met een magazine voor 50+

De Telegraaf komt in 2018 met een magazine voor 50+

JEU Magazine, zo gaat het nieuwe tijdschrift heten. En "de levenslustige 50-plusser" wordt de doelgroep. Dat wil zeggen de levenslustige 50-plusser mét een abonnement op De Telegraaf. Want het nieuwe glossy magazine zal aan abonnees bij de krant worden verstuurd. Net als Vrouw.

JEU Magazine moet het (bijlage-)magazine worden voor mannen en vrouwen "met ervaring, zelfvertrouwen en levenslust". In de glossy zullen alle populaire onderwerpen terugkomen (reizen, relatie & seks, leven & wonen en fit & gezond), belicht vanuit het perspectief van een 50-plusser.

Tijdschriften voor de 50-plusser

Dat De Telegraaf deze doelgroep extra in het zonnetje wil zetten is niet verrassend: 62 procent van de Telegraaflezers is 50-plus. En nog eens 20 procent ziet binnen enkele jaren Abraham in de voortuin staan. De gemiddelde leeftijd van De Telegraaf lezer is 54.

De Telegraaf staat echter niet alleen. Steeds meer wordt 50-plus een doelgroep op zich. Terwijl men het voorheen al snel had over 'senioren', ziet men nu het verschil tussen een (werkend) iemand van 55 en iemand van 65 of 70. Zowel redactioneel als commercieel (advertenties) zijn dit verschillende werelden.

Plus Magazine speelde als één van de eersten hierop in. Maar nu komen er steeds meer nieuwe initiatieven. Zoals het online magazine Saar, dat vanaf november 2017 ook in print verschijnt. Online is er Franska.nl. En er komen ongetwijfeld nog veel meer initiatieven aan.

JEU Magazine gelijk de grootste

JEU Magazine start met 2 nummers per jaar. Maar aangezien deze nummers bij de krant worden bezorgd, kan JEU Magazine zich gelijk met enig recht "het grootste magazine voor de Nederlandse 50-plusser" noemen. Aan de geplande oplage van 525.000 geraken concurrenten als Saar Magazine (40.000) en Plus Magazine (250.000) in geen velden of omwegen.