Ook De Telegraaf uit Blendle
Dat Mediahuis geen fan van Blendle is, was al duidelijk, nadat het uitgeefconcern NRC uit Blendle had teruggetrokken. Nu volgt ook De Telegraaf.
Abonnement | Periode | Prijs | Korting | |
---|---|---|---|---|
Compleet | 1 jaar | €12,00 p/w | 19% | Bestel |
Compleet | 3 jaar | €11,42 p/w | 23% | Bestel |
Bestel of vergelijk bovenstaande abonnementen met die van andere landelijke kranten.
Niet meer in Blendle Premium
Met name het feit dat Blendle artikelen van verschillende journalisten (van verschillende uitgeefconcerns) combineert in Blendle Premium steekt Mediahuis. Dat is namelijk exact wat een uitgever van een krant ook doet. Het enige verschil is dat een krantenuitgever alleen eigen journalisten gebruikt. Maar met het grote aantal freelance journalisten is de vraag wat dat nog eigenlijk uitmaakt.
De Telegraaf blijft voorlopig wel als losse, volledige krant te koop via Blendle. Net als het nog mogelijk blijft losse artikelen uit de krant te kopen.
De Telegraaf populair op Blendle
Alexander Klöpping (bekend van De Wereld Draait Door) betreurt het verdwijnen van De Telegraaf uit de Blendle Premium. De gebruikers van Blendle lezen veel van De Telegraaf. Dit jaar al meer dan 470.000 artikelen. Hoeveel daarvan uit bundels kwamen is niet bekend.
De oprichter en baas van Blendle suggereert dat dit betalende lezers zijn die De Telegraaf anders niet bereikt of overtuigd. Ofwel nieuwe, extra inkomsten, zonder dat het iets kost.
Dit is echter lastig heel hard te maken. En De Telegraaf heeft hier kennelijk minder vertrouwen in óf vindt de extra inkomsten uit de bundels niet interessant genoeg. Het belangrijkste lijkt echter te zijn dat door artikelen te selecteren en aan te bieden via haar Premium-product Blendle feitelijk een uitgever is. Of, met andere woorden, een concurrent van De Telegraaf.