Veelgestelde vragen

Hieronder vind je de antwoorden op de meest gestelde vragen. Zit jouw vraag er niet tussen? Aarzel niet om contact met ons op te nemen. Wij zijn je graag van dienst.

FAQ sim only abonnementen

Een sim only abonnement is altijd voordeliger dan een abonnement met toestel. Je kan daarnaast uit meer aanbieders kiezen. En abonnementen lopen doorgaans korter omdat je geen toestel hoeft af te betalen.

Naast deze algemene voordelen zijn er nog een aantal redenen waarom je specifiek voor een sim only abonnement van T-Mobile zou kunnen kiezen.

  1. Het netwerk van T-Mobile is in 2016, 2017 en 2018 als beste getest in Nederland met nagenoeg overal supersnel 4G.
  2. Als je 2 of meer T-Mobile abonnementen kunt combineren, krijg meer je snelheid, meer TV keuze, meer data en meer korting.
  3. Met Go Sim Only heb je voordelig onbeperkt bellen in Nederland en de rest van de EU en kies je zelf je databundel.
  4. Met een Go Sim Only abonnement van T-Mobile kun je altijd op ieder moment overstappen naar een Go-abonnement mét toestel. Wel zo handig als jouw toestel het tussentijds begeeft.

T-Mobile heeft haar eigen netwerk. Het T-Mobile netwerk heeft de meeste masten én mastlocaties van alle providers in Nederland. En het kan hierdoor ook als het druk is een goed bereik garanderen met relatief hoge snelheden.

Zoals bij alle netwerken kan de dekking per gebied nog wel verschillen. Bekijk daarom de dekkingskaart van T-Mobile om te bekijken hoe het bereik is in jouw regio.

Bellen
Binnen de EU kun je zonder zorgen mobiel bellen; de belminuten en sms’jes gaan van je abonnement zoals je in Nederland gewend bent. Als jouw bundel op is, geldt hetzelfde buiten-de-bundeltarief als in Nederland.

Bekijk de actuele tarieven voor bellen in het buitenland op de website van T-Mobile.

Let op: bellen van Nederland naar de EU valt in de meeste gevallen buiten je bundel.

Internet
Jouw internetbundel kan je in de EU, IJsland en Noorwegen, zonder extra kosten gebruiken. Als je bundel op is, kun je zonder extra kosten verder internetten maar op (zeer) lage snelheid. Als dit niet werkbaar is, is het (binnen de EU) mogelijk om per sms extra MB's snel internet bestellen.

Voor buiten de EU zijn er Travel & Surf passen. Hiermee krijg je mobiel internet in het buitenland voor een vaste prijs. De Travel & Surf passen zijn tijdelijk geldig én alleen in het buitenland. Je zit dus niet aan een nieuw of aangepast abonnement vast.

Vraag eenvoudig een sim only abonnement aan en T-Mobile verzorgt de rest. Dus zowel het nieuwe abonnement, als de opzegging van je bestaande abonnement - als je deze hebt. Tijdens de aanvraag kun je ook aangeven of je je huidige nummer wil behouden.

Als je al een mobiel abonnement hebt, moet je rekening houden met een opzegtermijn van 1 maand. Als het contract nog niet is afgelopen, kun je vanaf 4 maanden voor de afloop van het contract een nieuw abonnement met nummerbehoud via T-Mobile aanvragen. Je moet dan wel eerst het contract uitdienen.

T-Mobile heeft overigens een Overstapwekker. Als je deze instelt, krijg je een seintje wanneer het abonnement bij je huidige provider bijna verloopt en je het abonnement bij T-Mobile kunt aanvragen.

Wil je jouw T-Mobile abonnement opzeggen? Dat kan telefonisch en online. Bellen is het snelst. En dat kan door te bellen met T-Mobile Klantenservice via 0800-8104. De telefonische helpdesk is bereikbaar van maandag t/m vrijdag van 08.00 tot 20.00 uur. En zaterdag van 09.00 tot 17.30 uur.

Wil je liever niemand spreken? Doorloop dan de stappen van het online opzegformulier. Je moet wel eerst inloggen.