Veelgestelde vragen

Hieronder vind je de antwoorden op de meest gestelde vragen. Zit jouw vraag er niet tussen? Aarzel niet om contact met ons op te nemen. Wij zijn je graag van dienst.

FAQ sim only abonnementen

Alle sim only abonnementen hebben als voordeel dat ze goedkoper zijn dan een abonnement met toestel. Daarnaast heb je keuze uit meer aanbieders. En in de regel ook meer vrijheid; abonnementen lopen korter omdat je niet eerst een toestel hoeft af te lossen.

Naast deze algemene voordelen zijn er nog een aantal redenen waarom je specifiek voor een sim only abonnement van Simyo zou kunnen kiezen.

  1. Met Mijn Simyo heb je op je computer en via een app op je telefoon gedetailleerd inzicht in je verbruik. Je ziet hoeveel minuten, sms-jes en Mb's je reeds hebt verbruikt en hoeveel je nog over hebt.
  2. Als je wil kun je, op basis van dit inzicht, maandelijks je bundel en abonnement aanpassen; naar boven én naar beneden.
  3. Simyo maakt gebruik van het gorte en betrouwbare netwerk van KPN.
  4. En omdat het zich dus niet drukt hoeft te maken over het netwerk, richt Simyo al haar aandacht op service. En dat merk je.

Simyo maakt gebruik van het netwerk van KPN: het beste netwerk van Nederland. Het KPN netwerkt wordt gebruikt voor bellen, sms'en én internet. Als klant van Simyo heb je precies hetzelfde bereik de klanten van KPN. Bekijk de dekkingskaart van KPN om te bekijken hoe het bereik is in jouw regio.

Met een sim only abonnement van Simyo kun je in de hele wereld gebruik maken van internet - áls er internet is. Binnen de EU valt het gewoon binnen je bundel. Buiten de EU betaal je per Mb. Lees op Simyo.nl meer over internet in het buitenland en de kosten. (Met een Simyo prepaid simkaart heb je overigens geen internet in het buitenland.)

Heel simpel: vraag een sim only abonnement (of een prepaid simkaart) aan en Simyo verzorgt de rest. Dus zowel het nieuwe abonnement, als de opzegging van je bestaande abonnement - als je deze hebt. Tijdens de aanvraag kun je ook aangeven of je je huidige nummer wil behouden.

Als je al een mobiel abonnement hebt, moet je rekening houden met een opzegtermijn van 1 maand. Als het contract nog niet is afgelopen, kun je vanaf 4 maanden voor de afloop van het contract een nieuw abonnement met nummerbehoud via Simyo aanvragen. Je moet dan wel eerst het contract uitdienen.

Voor zakelijke abonnementen geldt overigens een opzegtermijn van 4 maanden. En voor prepaid contracten geldt geen opzegtermijn. Dan is nummerbehoud in de regel binnen 6 dagen geregeld.

Opzeggen kan eenvoudig via Mijn Simyo. Ga naar "Instellingen - Abonnement". En doorloop hier alle stappen om op te zeggen. Je ontvangt van Simyo een email ter bevestiging van de opzegging.

Note: Als je wil overstappen naar een andere aanbieder is het beter om daar eerst een abonnement aan te vragen en de nieuwe aanbieder de opzegging te laten regelen. Dit garandeert en vereenvoudigt nummerbehoud.

Als je al langer dan 9 maanden klant bent, heeft Simyo overigens vaak een speciaal aanbod om je als klant te behouden. Op Mijn Simyo vind je in het Overzicht dan een melding waarin staat dat je kunt verlengen met nieuwe bundels. Hier vind je jouw verlengaanbod.