Podcast: de toekomst van Elsevier

Podcast: de toekomst van Elsevier

Arendo Joustra en Erwin van Luit over de toekomst van Elsevier


Betalen voor online nieuws. Langzaam. Maar zeker?

Betalen voor online nieuws. Langzaam. Maar zeker?

Uit een grote enquête in 2019 blijkt dat het aantal mensen dat bereid is om te betalen voor online nieuws langzaam toeneemt. Digitale abonnementen vormen het belangrijkste alternatief voor de digitale advertenties - waarvan de bestedingen meer en meer naar partijen als Youtube en Instagram gaan.


Een goed teken: Saar Magazine van 4 naar 6 nummers p.j.

Een goed teken: Saar Magazine van 4 naar 6 nummers p.j.

Het is misschien malaise in bladenland maar hier en daar ploeteren sommige magazines gewoon prima door. Saar Magazine, online begonnen en sinds 2018 een écht blad, is een van deze magazines.


Elsevier Weekblad is 75 jaar en ... verdwijnt

Elsevier Weekblad is 75 jaar en ... verdwijnt

Niet het tijdschrift. Maar wel de naam.


Gooisch... als lifestyle gaat verder als Classy Lifestyle

Gooisch... als lifestyle gaat verder als Classy Lifestyle

Het platform Gooisch...als lifestyle wordt Classy Lifestyle.


Op 1 oktober 2020 wordt NRC 50 jaar

Op 1 oktober 2020 wordt NRC 50 jaar

Voor haar 50ste verjaardag komt NRC met een speciale pagina voor abonnees met een aantal (fotografische) hoogtepunten uit haar bestaan.


De Volkskrant biedt meer op de tablet

De Volkskrant biedt meer op de tablet

Steeds meer mensen lezen de krant op hun tablet. En De Volkskrant heeft daarom opnieuw naar de leeservaring op dit scherm gekeken.


Vrij Nederland is nu een maandblad

Vrij Nederland is nu een maandblad

Lang verzet heeft niet kunnen voorkomen dat Vrij Nederland toch een maandblad is geworden. En dat is niet het enige dat verandert.


NRC wordt 1 krant. In de middag. In de avond. En online.

NRC wordt 1 krant. In de middag. In de avond. En online.

Volgend jaar wil NRC nog slimmer gaan uitgeven. En de printedities van NRC Handelsblad en nrc.next worden één.


De nieuwe Nieuwe Revu is strakker en dikker

De nieuwe Nieuwe Revu is strakker en dikker

En meer optimistisch. De redactie wil wel vasthouden aan de formule die de Nieuwe Revu haar reputatie hebben gegeven.


LINDA.tv weet de ogen op zich gericht

LINDA.tv weet de ogen op zich gericht

Het magazine (of beter gezegd "het merk") LINDA krijgt een eigen online tv-kanaal


De zaterdagkrant als opinieblad

De zaterdagkrant als opinieblad

Het gaat slecht met de Nederlandse dagbladen. Maar ze hebben een zieltje teruggewonnen.


Nieuwe vormgeving voor NRC

Nieuwe vormgeving voor NRC

Het is NRC heeft een nieuwe vormgeving. En dat is mooi - en niet onbelangrijk.


Regionaal dagblad als gemeentelijke waakhond

Regionaal dagblad als gemeentelijke waakhond

Uit een onderzoek ingesteld door het Stimuleringsfonds voor de Pers naar de kwaliteit van regionaal nieuws is gebleken dat deze online nog te wensen overlaat.


FD zet in op digitaal. Dus het papier moet anders

FD zet in op digitaal. Dus het papier moet anders

Maandag 10 september start de nieuwe FD. Met een nieuwe krant voor maandag tot en met vrijdag. En met een nieuwe zaterdageditie, FD Weekend.


De Limburger Europese Krant van het Jaar 2017

De Limburger Europese Krant van het Jaar 2017

Het Parool is wederom verkozen tot de top-3 van The World’s Best-Designed Newspapers.


Nieuw - de dagelijkse podcast van FD en BNR

Nieuw - de dagelijkse podcast van FD en BNR

Het Financieele Dagblad en BNR Nieuwsradio lanceren met ingang van 8 januari 2018 elke werkdag een nieuwspodcast. Onder de titel Newsroom hoor je onze journalisten en specialisten op de redactie over de nieuwsverhalen van de dag.


Het feministisch opinieblad Opzij krijgt een nieuwe uitgever

Het feministisch opinieblad Opzij krijgt een nieuwe uitgever

Veen Media neemt afscheid van Opzij. Een man gaat proberen het feministisch maandblad voor vrouwen in rustiger vaarwater te brengen.


De Limburger Europese Krant van het Jaar 2017

De Limburger Europese Krant van het Jaar 2017

In de categorie regionale dagbladen is De Limburger uitgeroepen tot Europese krant van het jaar! Met name de nieuwe vormgeving werd geroemd.


In 2017 weer meer digitale kranten

In 2017 weer meer digitale kranten

De tendens in krantenland is nog altijd hetzelfde: dalende printoplages en (licht) stijgende digitale oplages. Per saldo wordt minder en minder.


Harpers Bazaar wint de prijs voor Cover van het Jaar 2017

Harpers Bazaar wint de prijs voor Cover van het Jaar 2017

Met een cover van paralympische atlete Marlou van Rhijn heeft Harpers Bazaar een Mercur gewonnen. Dit is wat een Oscar is voor een filmmaker.


Vrij Nederland maakt haar archief digitaal beschikbaar

Vrij Nederland maakt haar archief digitaal beschikbaar

In samenwerking met de Koninklijke Bibliotheek, de KB, worden all naoorlogse edities van Vrij Nederland gedigitaliseerd en toegankelijk gemaakt.


Magazines bereiken hun lezers steeds meer digitaal

Magazines bereiken hun lezers steeds meer digitaal

Het aantal tijdschriften dat worden gedrukt op papier is al 3 jaar stabiel. Uitgevers weten lezers echter steeds beter digitaal te bereiken.


Na NRC verdwijnt ook De Telegraaf uit Blendle Premium

Na NRC verdwijnt ook De Telegraaf uit Blendle Premium

Dat Mediahuis geen fan van Blendle is, was al duidelijk, nadat het uitgeefconcern NRC uit Blendle had teruggetrokken. Nu volgt ook De Telegraaf.


Saar Magazine binnenkort ook gewoon in de bus

Saar Magazine binnenkort ook gewoon in de bus

En dat is eigenlijk wel zo logisch. Want Saar Magazine richt zich op vrouwen die de 50 zijn gepasseerd maar "nog lang niet dood zijn.


JAN Magazine komt met JANtje.

JAN Magazine komt met JANtje.

31 Augustus ligt een nieuwe special van JAN Magazine in de winkels. JANtje is een extra glossy voor moeders met kinderen van 0 tot 12 jaar.


Donald Duck helpt school in Rotterdam om taalachterstand te verkleinen

Donald Duck helpt school in Rotterdam om taalachterstand te verkleinen

Kinderen van groep 3 t/m 8 op de Da Costaschool in Rotterdam ontvangen een jaarabonnement op Donald Duck of op Donald Duck Junior. Met een doel.


Tina viert haar 50ste verjaardag. Gefeliciteerd!

Tina viert haar 50ste verjaardag. Gefeliciteerd!

In juni 1967 zag de eerste Tina het levenslicht. Hét tijdschrift voor Nederlandse meisjes viert dus dit jaar haar 50ste verjaardag!


Het lifestyle magazine van De Telegraaf heet VRIJ

Het lifestyle magazine van De Telegraaf heet VRIJ

Het nieuwe lifestyle magazine van De Telegraaf heet VRIJ. Voor 30-plusser op zoek naar ontspanning, duiding en achtergronden.


Motor Magazine stopt na 104 jaar

Motor Magazine stopt na 104 jaar

Na 104 (!) jaar kan Motor Magazine het niet langer bolwerken. Motor Magazine zat helaas in de hoek waar de klappen vallen.


Uniek AD: regionaal nieuws van een landelijke krant

Uniek AD: regionaal nieuws van een landelijke krant

Het AD is altijd dichtbij. Zo dichtbij zelfs, dat u ook het nieuws uit uw buurt in deze krant kunt lezen. Het AD is immers de enige landelijke krant met regionale journalistiek. Maar waar schrijft de redactie precies over? En waar vindt u het regionieuws?


VI Pro voor elke VI-abonnee

VI Pro voor elke VI-abonnee

Met VI Pro biedt Voetbal International haar abonnees een exclusieve en uitgebreide voetbalervaring. Met online toegang tot diepgaande analyses, premium content en een levendige community van voetbalexperts en medefans.


Voetbal International lanceert VI Travel

Voetbal International lanceert VI Travel

Voetbal International (VI) heeft onlangs VI Travel geïntroduceerd: een nieuwe reisdienst die voetbalfans de mogelijkheid biedt om de grootste Europese competities te ervaren.


De Nederlandse Donald Duck is 70

De Nederlandse Donald Duck is 70

De Nederlandse versie van het weekblad Donald Duck bestaat vandaag zeventig jaar. Het blad blijft nog steeds herkenbaar en populair, maar gaan ook met zijn tijd mee.


De Gelderlander brengt meer nieuws met minder

De Gelderlander brengt meer nieuws met minder

Enkele weken geleden heeft De Gelderlander stilletjes haar redactiekantoor gesloten in Rhenen. De krant wordt nu nog gemaakt vanuit Arnhem, Doetinchem en Nijmegen.


Kies voor een tv-gids abonnement en de beste kijkervaring

Kies voor een tv-gids abonnement en de beste kijkervaring

Bent u het zat om urenlang te scrollen door een eindeloze lijst met televisieprogramma's, alleen om uiteindelijk toch dat ene programma te missen waar u zo naar uitkeek? Met een tv-gids abonnement behoren deze frustraties tot het verleden!


Kindertijdschriften van alle (leef)tijden

Kindertijdschriften van alle (leef)tijden

De opkomst van digitale media heeft voor slachtoffers gezorgd onder de papieren kindertijdschriften. Maar ze worden nog steeds met veel plezier gelezen. En dat zal niet veranderen.


Financieele Dagblad verkozen tot European Paper of the Year 2022

Financieele Dagblad verkozen tot European Paper of the Year 2022

Het FD is in 2022 verkozen tot European Paper of the Year. Deze jaarlijkse verkiezing wordt georganiseerd door de ENPA.


Het Parool wordt een ochtendkrant

Het Parool wordt een ochtendkrant

Het Parool, opgericht in 1940 als verzetskrant, wordt na 80 jaar niet langer uitgebracht als een middagkrant, maar als een ochtendkrant.


Topics stopt er mee

Topics stopt er mee

Als u een abonnement op alleen Topics had, betekent dit dat u geen toegang meer heeft tot de artikelen van de verschillende kranten en tijdschriften van DPG Media via de Topics-dienst.


De Volkskrant: een korte beschrijving van een lange geschiedenis

De Volkskrant: een korte beschrijving van een lange geschiedenis

De Volkskrant heeft in de afgelopen 100 jaar een rijke geschiedenis opgebouwd. Van een krant die zich richtte op de katholieke arbeidersklasse is De Volkskrant uitgegroeid tot een invloedrijke kwaliteitskrant die een breed publiek bedient.


Libelle en Margriet: meer dan kletstantes met twee nietjes

Libelle en Margriet: meer dan kletstantes met twee nietjes

Libelle en Margriet zijn al decennia een praatpaal, een richtsnoer, een vraagbaak, een steun en toeverlaat geweest voor vrouwen. Kortom, je beste vriendin.


Dalende oplagecijfers reflecteren nieuwe rol voor tijdschriften

Dalende oplagecijfers reflecteren nieuwe rol voor tijdschriften

Vroeger ging het vooral om de inhoud, nu meer om de 'experience'. En luxe is per definitie schaars.


Het aantal abonnees van NRC groeit - digitaal

Het aantal abonnees van NRC groeit - digitaal

NRC bereikt in 2020 bijna 300.000 abonnees. Vooral digitaal.


Het nieuws van De Telegraaf bij De Limburger

Het nieuws van De Telegraaf bij De Limburger

De Limburger shopt vanaf nu bij De Telegraaf.